En höstbild där ett barn och en kvinna leker med höstlöv och kastar dem upp i luften.

Medlemsbrev augusti 2023

03.09.2023 kl. 11:42
Hösten närmar sig med stormsteg och styrelsen har träffats och planerat kommande program. Läs mer om vad vi har på gång i vårt nyaste medlemsbrev.

Vi siktar på att bjuda in er till en föreläsning under hösten, uppmärksamma FN-dagen mot våld mot kvinnor den 25.11, delta i Archipelago Lux och att delta i evenemanget Gå ett yrke till en Kvinna i Kvinnobankens regi i början av nästa år. Hoppas ni har möjlighet att delta!

Följ oss gärnafacebook och Instagram för mera information. Även Svenska Kvinnoförbundets sidor är intressanta att följa och inspireras av.

Vi har en ny styrelse som visat sig vara både aktiv och pratglad. Vi representerar många yrkesgrupper och alla åldrar från ung vuxen till pensionär. Här är vår nya styrelse:

Ann-Helen Saarinen, ordförande

Helena Lundström-Kolari, sekreterare

Marlena Laurén, kassör/medlemssekreterare

Eva Palmgren-Wickström

Annette Sandholm

Gilla Granberg

Fredrika Sihvonen

Regina Koskinen, suppleant

Anita Sjöholm, suppleant

Medlemsavgiften för år 2023 är 20€, vänligen betala den senast den 15.9. Observera vårt nya kontonumret i Nagu Andelsbank FI50 5560 0920 0627 68.

Hoppas vi hörs och ses!

Med hopp om en fin höst till er alla!

Ann-Helen Saarinen
Ordförande för Svenska kvinnoförbundet i Pargas