Medlemsbrev 2020

Betala medlemsavgiften senast 15.12.2020

Medlemsbrev 2020

Bästa kvinnoförbundsmedlem!

Följ Kvinnoförbundets aktuella information på både Instagram (Svenska Kvinnoförbundet) och Facebook (Svenska Kvinnoförbundet) samt aktuellt på www.kvinnoförbundet.fi

Vår verksamhet lokalt i Pargas har varit blygsam under detta år pga. Pandemin, men

vi hoppas att året 2021 ger möjlighet till mera aktiviteter både lokalt och nationellt.

Ärenden som berör kvinnor och flickor är mera aktuellt än någonsin. Vi bör alla jobba för en rättvisare och mera jämställd värld och ett ännu bättre Finland.

Inom kommunalpolitiken har det varit aktivt med kandidatnominering inom SFP. Många unga har ställt upp.

I rikspolitiken har det fortsatt att vara rätt omväxlande med stora utmaningar. Världsläget har naturligtvis påverkat rikspolitiken. SFP har varit aktiv och stark i regeringen trots utmaningarna. Anna-Maja Henriksson har lugnt och sakligt arbetat för ett bättre Finland.

Kvinnoförbundet i Pargas fortlever och har fått några nya medlemmar i år. Det är viktigt att hålla föreningen igång för kvinnorepresentationens skull inom den lokala politiken. Fint att nya unga har blivit medlemmar.

Vill Du nya eller mera långvariga föreningsmedlem vara med så hör av dig! Det finns plats för fler.  I styrelsen är vi nu Mi Adolfsson, Charlotta Palander, Aya Lundsten, Anita Sjöholm, Regina Koskinen, Marianna Stolzmann, Soili Svanström, Disa Kneck-Möller och Ingrid Möller.

Medlemsavgiften 15 € önskar vi att medlemmarna betalar senast 15.12 till

Nordea FI62 2310 1800 0215 02. Tack på förhand!

Hösthälsningar Styrelsen

Ta gärna kontakt med: